Nea Pisica

NEA PISICA
In anii 70 dupa deturnarea unui avion IL-14 de la Oradea au aparut “securistii “la bord, militari ai Ministerului de Interne care aveau misiunea de a apara avioanele Romaniei sa nu fie deturnate de dusmanii patriei catre tarile capitaliste
Aparent ,unii din ei erau baieti de treaba ,ei erau un fel de echipaj separat format din 2 sau 3 persoane care stateau in timpul zborului pe scaunele de langa cabina de pilotaj si aveau misiunea sa nu lase pe niciun pasager sa se apropie de usa noastra.
Pe timpul escalelor erau cu ochii dupa echipaje sa vada cine cu cine vorbeste ,ce cumparaturi fac , ce legaturi au cu functionarii de pe aeroporturile de escala etc.
Bineinteles ca noi nu eram prea incantati sa mai avem si alti intrusi in echipaj mai ales ca unii erau oameni simpli de la tara care nu stiau o boaba din nicio limba straina si care de multe ori in timpul zborului cand pasagerii erau serviti cu platouri cu mancare ei incingeau o masa traditional romaneasca cu carnati si ceapa de nu mai puteai sa respiri in avion..

La IL-18 aveam un navigator mai in varsta fost coleg cu Seful Departamentului Aviatiei Civile generalul Raican ,il chema Constantin dar noi ii spuneam nea Pisica.
Era un glumet fara pereche si de multe ori ne tragea cate o pacaleala mai ales pe noi cei mai tineri
La o cursa de Istambul ,dupa aterizare unul din securisti a vazut ca picura apa de pe aripa si curios l-a intrebat pe nea Pisica ce s-a intamplat.
Acesta cu o mutra foarte suparata si l-a intrebat pe securist daca el n-a simtit nimic inainte de aterizare.
Nea Pisica i-a explicat foarte revoltat ca “Tampitul asta de comandant era sa ne omoare ,a facut un viraj foarte jos deasupra apei la aterizare si a dat cu aripa prin apa ,si numai datorita lui au scapat cu viata.”
Bineinteles ca un asemenea eveniment nu putea ramane neraportat si baiatul a trimis raportul sefului sau ,acesta mai departe la M.I . care au anuntat seful Aviatiei Civile de evitarea catastrofei de nea Pisica
Generalul Raican si-a dat imediat seama ca nu era decat un banal condens de la o aripa plina cu petrol ce trecea de la temperaturile negative de la inaltimea la care zbura avionul la temperaturile de vara de pe aeroportul Istambul.
A spus ca va cerceta el evenimentul si l-a chemat pe Pisica la raport.
Raspunsul batranului navigator a fost foarte transant “Ce sa le fac tovarase General daca sunt prosti”
Bineinteles ca totul a ramas fara urmari dar povestea s-a aflat si s-a transmis la toate detasamentele de zbor